تقسیم بمب های هسته ای بین مذاکره کنندگان +تصویر

تقسیم بمب های هسته ای بین مذاکره کنندگان +تصویر

در کش و قوس مذاکرات بر سر فعالیت های هسته ای ایران ،نگاهی اجمالی بر فعالیت های هسته ای کشورهای طرف مذاکره خالی از لطف نیست.

عکسی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که در آن رطب خورده هایی را نشان میدهد که مشغول منع رطب برای ایران هستند و در حالی که تمامی طرفین مقابل ایران دسترسی گسترده به بمب اتمی دارند تمام بحث مذاکرات را بر منع ایران به دسترسی به سلاح هسته ای متمرکز کرده اند. 

تقسیم بمب های هسته ای بین مذاکره کنندگان +تصویر

آمریکا با داشتن ۷۳۰۰ بمب اتمی اولین رتبه را از لحاظ تعداد و استفاده از آن را به خود اختصاص داده است. تعداد نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور هم به ۱۰۴ عدد می‌رسد و گرچه تعداد بمب‌های روسیه از آمریکا بیشتر است؛ اما آمریکا اولین و آخرین کشوری است که از این بمب‌ها استفاده کرده است.

فرانسه سومین کشوری است که بالاترین میزان بمب‌های اتمی را به خود اختصاص داده که با داشتن ۳۰۰ بمب هسته‌ای و ۵۹ نیروگاه هسته‌ای در رتبه بعدی این طبقه‌بندی قرار می‌گیرد.

چین و انگلستان هم هر کدام با داشتن ۲۵۰ و ۲۲۵ بمب هسته‌ای در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. و بالاخره آلمان با ۴ بمب هسته ای آخرین ابرقدرت صاحب بمب هسته‌ای است.

این زورآزمایی هسته‌ای در حالی اتفاق می‌افتد که قدرت تخریب تنها یکی از این بمب‌ها (بمبی که علیه مردم هیروشیما استفاده شد) معادل با ۱۵هزار تن TNT است.

طرفین مذاکره کننده در خصوص فعالیت های هسته ای ایران در حالی ترس از دسترسی کشورمان به سلاح های هسته ای دارند که خود از کشورهای سازنده و مصرف کننده این سلاح خطرناک هستند.
منبع:www.yjc.ir

  • يكشنبه ۲۱ تیر ۹۴
Designed By Erfan Powered by Bayan