دکتر جلیلی در دانشگاه شهید بهشتی

/اگر به جرم سران فتنه رسیدگی شود حق و حقیقت روشن می‌شود

افسران - دکتر جلیلی در دانشگاه شهید بهشتی/اگر به جرم سران فتنه رسیدگی شود حق و حقیقت روشن می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در همایش استکبارستیزی در مکتب امام خمینی(ره) که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در کشور ما مردم و آرای مردم است و اینکه بر چه مبنایی ما می‌خواهیم قضاوت کنیم. یکی از چالش‌های اصلی ما با نظام سلطه این است که آنان نگران این هستند که نظام جدیدی و مدل جدیدی از مردم‌سالاری با عنوان مردم‌سالاری دینی در حال شکل‌گیری است. از اینکه مردم انتخاب می‌کنند نه گروه‌های قدرت و ثروت.

وی افزود:

پشتوانه نظام جمهوری اسلامی مردم هستند که در انقلاب و دفاع مقدس آن را مشاهده کردیم. من زمانی به سولانا دبیر سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتم که مردم‌سالاری دینی در کشور ما این است که مردم ما از نظامشان پشتیبانی و دفاع می‌کنند و البته عکس آن نیز وجود دارد از اینکه اسلامیت نظام از جمهوریت آن دفاع می‌کند و نمی‌گذارد رأی مردم وتو شود. و این موضوع تنها در سال 88 نبود و در سال 92 و قبل از آن نیز شاهد بودیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در سال 88 هیچکسی نتوانست مشارکت و رقابت در انتخابات را انکار کند، گفت: در انتخابات سال 88 مردم‌سالاری دینی جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد و اینکه ولایت فقیه اجازه نداد آرای مردم وتو بشود. بدین خاطر که کسانی آنها را نمی‌پسندیدند.

وی افزود: قبل از انتخابات سال 88 در موضوع هسته‌ای شاهد بودم که فضایی شکل گرفته بود که نظام جمهوری اسلامی با قدرت و پشتوانه مردمی قوی در حال بروز و ظهور بود. که در این بین بسیاری از افراد طرف مقابل دچار سراسیمگی شده بودند، یکدفعه کسانی می‌آیند و دشمن را به طمع می‌اندازند و یک مناسبات قانونی را هم نمی‌پذیرند. از اینکه هرکس به خیابان بریزد و بخواهد پارلمان را بگیرد کجای دموکراسی قرار دارد.

جلیلی با اشاره به ظلم بزرگ سران فتنه به نظام جمهوری اسلامی گفت: نه یک روز نه دو روز بلکه یک سال و هشت ماه فتنه‌انگیزی خود را علیه نظام انجام می‌دادند که حتی یکی از آنان بیانیه‌ای صادر کرد و فرستادن حیوان به فضا را توسط دانمشندانمان را به سخره گرفت. بعد از آن نیز اینان از تقلب به کشتار انسان‌ها رسیدند.

وی افزود: برای مثال ترانه موسوی را مطرح کردند که کشته شده است و بعد ما بررسی کردیم و دیدیدم که چنین فردی وجود خارجی ندارد. نمونه دیگر اینکه در دوران فتنه اطلاعیه زدند که سعیده پورآقایی کشته شده و حتی موسوی و خانم وی در مجلس ترحیم سعید پورآقایی شرکت کردند که بعد از سه هفته این فرد پیدا شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یک سال و هشت ماه کسی با ایران (سران فتنه) کاری نداشت اما آنان اقدامات خود علیه نظام را انجام می‌دادند گفت:‌ ما شاهد بودیم که یک سال و هشت ماه بعد از فتنه 88 فرصت بزرگی تحت عنوان بیداری اسلامی در حال شکل‌گیری بود که باز اینان (سران فتنه) خواستند فتنه جدیدی را شکل دهند و جمهوری اسلامی را کنار مبارک قرار دهند و دوباره به نظام هزینه جدیدی تحمیل کنند.

سعید جلیلی در ادامه با بیان اینکه باید مبنای کار قانون باشد، گفت:‌ اصل 176 قانون اساسی می‌گوید که موضوعات ناظر به امنیت ملی می‌تواند در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار گیرد.

وی تصریح کرد:‌ بنده استقبال می‌کنم که اتهاماتی که علیه آنان (سران فتنه) که به نظر بنده جرم است وجود دارد رسیدگی شود، آن موقع حقیقت و عدالت بیشتر روشن می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: هیچ قانونی این را بیان نمی‌کند که در رسانه عمومی علیه امنیت ملی اقدامی صورت گیرد آن هم درباره ظلم بزرگ به نظام اسلامی
  • سه شنبه ۶ آبان ۹۳
Designed By Erfan Powered by Bayan