تیکه آیت الله علم الهدی به هاشمی

هر فردی برای ریاست خبرگان کاندیدا شود از نظر هاشمی ناصالح است

افسران - تیکه آیت الله علم الهدی به هاشمی /هر فردی برای ریاست خبرگان کاندیدا شود از نظر هاشمی ناصالح است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، آیت‌الله احمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری، در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله مهدوی‌ کنی که در حسینیه نور کن برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هاشمی رفسنجانی اظهار کرده اگر احساس کنم افراد ناصالح قصد دارند برای ریاست مجلس خبرگان ثبت‌نام کنند من هم کاندیدا خواهم شد و به نظر شما منظور وی از افراد ناصالح در مجلس خبرگان چه کسانی هستند، گفت: هر کسی کاندیدا شود از نظر ایشان می‌شود ناصالح، من در جریان نیت ایشان نیستم، آقای هاشمی نظریات خاصی دارد که باید ببینیم افراد ناصالح از نظر ایشان چه کسانی هستند و این ناصالح بودن از چه جهتی است.

وی اضافه کرد:

اگر منظور تقوا و دیانت باشد در خبرگان هیچ فاسدی نیست و اگر ناصالح باشد چرا خبره است. خبره باید فقیه عادل باشد، آیا در فقهای عادلی در خبرگان هستند واقعا افراد ناصالح وجود دارد که بخواهد برای ریاست خبرگان کاندید شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه البته ممکن است نظرشان در مورد ناصالح، ناصالح برای ریاست باشد، بیان داشت: باید ببینیم مقصودشان چه بوده است؛ اگر ناصالح به آن معنا باشد درست نیست که به فقهای عادل مجلس خبرگان ناصالح بگوییم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد اینکه هدف از طرح زودهنگام این مباحث چیست، تصریح کرد: شاید نظر خاصی دارند و افراد خاصی را در نظر دارند.

نماینده ولی فقیه در مشهد تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی از این دنیا رفت که یک لنگری برای نظام بود و همه چیز را در یک اعتدالی نگه داشته بود و طبیعی است که وقتی لنگر کنده شد طوفان و موج دریا همه چیز را پس و پیش می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این پرسش که خبرگان همه فقهای عادل هستند و آیا در این خبرگان ناصالح وجود دارد، تصریح کرد: مگر ریاست خبرگان چه صلاحیتی می‌خواهد؟ خبرگان نه مسئولیت اجرایی و نه قانونگذاری دارد. خبرگان برای این است که اگر خدای ناکرده مسئله‌ای برای رهبری پیش آمد اعضا بتوانند تصمیم بگیرند و این تصمیم را اعضای خبرگان و نه رئیس می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: اعضای خبرگان مجتهد و عادل هستند و مستقل عمل می‌کنند و در جایی نیز ممکن است برخلاف نظر رئیس نظر بدهند.
  • سه شنبه ۶ آبان ۹۳
Designed By Erfan Powered by Bayan