قیمت نفت؛بهانه جدیداصلاح طلبان برای سفر هاشمی به ریاض+عکس

قیمت نفت؛بهانه جدیداصلاح طلبان برای سفر هاشمی به ریاض+عکس

روزنامه آرمان سعی کرده است با گرفتن ماهی از آب گل آلود، افزایش احتمالی قیمت نفت که ناشی از وخامت حال پادشاه سعودی است را به ادعای اقتدار هاشمی مرتبط کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بیش از یک سال از مذاکرات ایران با 5+1 در خصوص مسائل هسته‌ای می‌گذرد؛ در این میان عربستان از قدرت گرفتن ایران در منطقه به شدت واهمه داشت و مذاکره ایران با آمریکا را یک برگ دیگری از قدرت ایران در منطقه می‌دانست و سعی در کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای داشت.

در این میان عربستان باهمکاری آمریکا برای امتیاز گرفتن از ایران بر سر میز مذاکرات و تأثیر گذاری بیشتر تحریم ها روی ایران، قیمت نفت را کاهش دادند.

به طور کلی از ابتدای تابستان سال جاری قیمت نفت با حدود 60 دلار سقوط قیمتش از 110 دلار به 50 دلار هم رسید و این در حالی بود که دولت بودجه سال آینده را بر مبنای هر بشکه 70 دلار بسته و با کاهش قیمت نفت تا این حد، بودجه سال آبنده به مشکلات زیادی برخورد می‌کند.

در این میان برخی که رابطه آنها با هاشمی رفسنجانی مشخص است به دنبال وارد کردن رفسنجانی به عرصه روابط بین الملل و همچنین اثبات ادعای قدرت داشتن وی در منطقه و رابطه خوب آیت الله با عربستان، این موضوع را در جامعه القا می‌کنند که گره این مشکل تنها به دست رفسنجانی باز می شود.

این در حالی بود که پیش از این زمانی که آیت الله نامه‌ای برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر به پادشاه عربستان نوشت،‌ ملک عبدالله دست رد به سینه آیت الله زد و برای نامه او حتی ارزش جواب دادن هم قائل نشد.

در ادامه این ماجرا سایت آیت الله با انتشار خبری کذب در خصوص بخشش آیت الله نمر سعی داشت تا نشان دهد که هاشمی رفسنجانی هنوز هم در منطقه قدرت دارد.

اما تنها پس از ساعاتی از انتشار این خبر، بخشش آیت الله نمر، روحانی شیعه عربستانی توسط ملک عبدالله تکذیب شد و باز هم حرف آیت الله روی زمین ماند.

با وخیم شدن حال پادشاه عربستان و به کما رفتن وی، جنگ قدرت در عربستان شروع شده است و می توان خوشبین بود که قیمت نفت دوباره بالا برود.

در این ارتباط سایت دیپلماسی ایرانی به نقل از «عماد مشتاق تحلیلگر بازارهای نوظهورنوشت: «در صورت مرگ «ملک عبدالله» و بروز مشکلات مربوط به جانشین وی، سیاست کنونی نفتی آل سعود دیگر مطرح نخواهد بود و شکست خواهد خورد چرا که ادامه چنین سیاستی نیاز به اراده قوی و قدرت زیاد دارد!


از سوی دیگر وب سایت «بیزینس اینسایدر» نیز با بررسی شرایط وخیم پادشاه عربستان اعلام کرد: «احتمال تغییر در سیاست نفتی عربستان وجود دارد.»


از طرف دیگر پایگاه، خبری «احرار الحجاز» نوشت: تحولات سیاسی و نیز اقتصادی در عربستان این روزها روند شتابانی پیدا کرده است و چه بسا با مرگ پادشاه این کشور، بهای هر بشکه نفت به مرز 200 دلار هم برسد.
این پایگاه خبری اعلام کرد که آل سعود درگیر چالش‌های سیاسی و اقتصادی زیادی است و کاملا طبیعی است که مرگ «ملک عبدالله» صادرات نفت عربستان به بازارها را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه بهای نفت حتی تا 200 دلار نیز افزایش یابد.

در این میان روزنامه آرمان روابط عمومی که به آلبوم خانوادگی هاشمی و خانواده وی شهرت پیدا کرده با شنیدن خبر به کما رفتن پادشاه عربستان، دوباره سخن از ارتباط گیری آیت الله با عربستان را مطرح کرده است.

این سوال مطرح می شود زمانی که ملک عبدالله به کما رفته است دیگر آیت الله شانسی برای ارتباط گیری با عربستان نداشته و از همه مهم‌تر نیازی به ارتباط گیری با عربستان نیست چرا که نفت به خودی خود قیمتی بالاتر از گذشته پیدا خواهد کرد.

روزنامه خانوادگی هاشمی سعی کرده است با گرفتن ماهی از آب گل آلود، افزایش احتمالی قیمت نفت که ناشی از مرگ پادشاه سعودی است را به ادعای اقتدار هاشمی مرتبط کنند.

عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ :  چشم‌ها به تصمیم آیت‌‌ا... است ؛ کارشکنی تندروها علیه مذاکرات ؛ بازداشت 3 نفر که قصد پیوستن به داعش را داشتند ؛ تقسیم‌بندی انتخاباتی پایتخت ؛ عبور هواپیماهای ناتو از ایران، ممنوع ؛ صدور‌قرار مجرمیت برای بابک‌زنجانی ؛ شماره 2 آهنگ‌جوانی منتشر شد ؛ رایحه تحقق وعده‌های‌دولت درقم ؛ تلفات «تروما» برابر با تلفات جنگ ؛ یادداشـت‌هــای اخـتصـاصـی ؛ خاکسپاری پیکر آیت‌ا... شیرازی در جوار حرم حضرت معصومه(س) ؛ بازداشت 3 نفر که قصد پیوستن به داعش را داشتند ؛ دستگیری یک تیم تروریستی توسط سپاه ؛ همه پرسی ؛ بازنگری در قانون انتخابات ؛

  • سه شنبه ۱۶ دی ۹۳
Designed By Erfan Powered by Bayan