انتشار یک روزنامه جدید زنجیره‌ای

نشریه

انتشار گسترده نشریات توسط افرادی مانند قوچانی و امثال وی در حالی که دولت یازدهم جلوی انتشار نشریات و سایت های منتقد دولت را گرفته است، یادآور فضای سالهای 77 و 78 است که در یک برهه زمانی،‌نشریات زنجیره‌ای زیادی روی کار آمدند.

به گزارش شبکه تحلیلی شیطونک،اکبر منتجبی دستیار محمدقوچانی در برخی نشریات اصلاح‌طلبان، از جمله صدا و مهرنامه، درباره روزنامه "مردم‌امروز" که قرار است به زودی توسط این گروه منتشر شود، می‌گوید: تقریبا کم و بیش خبرهای آن منتشر شده است. در گروه های وایبری و شبکه‌های اجتماعی از روزنامه جدیدی که قرار است منتشر شود نام می برند. روزنامه "مردم امروز" به امید خدا با سردبیری محمد قوچانی منتشر خواهد شد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن آقای احمد ستاری است که پایه گذار و اولین سردبیر روزنامه همشهری بود.


وی همچنین درباره تکلیف روزنامه آسمان که پیش از این توسط همین گروه منتشر می‌شد اما مدتی توقیف شد و اخیراً رفع توقیف شده است، تاکید می‌کند: درباره آسمان شاید این پرسش مطرح باشد که چه خواهد شد. جواب این است که واقعا نمی‌دانم. طبیعتا محمد قوچانی و بچه هایی که روزنامه آسمان را منتشر کردند، امروز دیگر همراه آن نخواهند بود.

اکبر منتجبی ادامه می‌دهد: امیدوارم روزنامه مردم امروز تجربه جدیدی باشد و بتواند مردم را با روزنامه ها آشتی بدهد. امیدوارم بتوان در آن کارهای جدیدی کرد. امیدوارم بتواند توقع شما و خوانندگان را برآورده کند. اما تلاش می کنیم که مردم امروز با روزنامه‌ای متفاوت روبرو شوند.

قوچانی سردبیری نشریه «مهرنامه» و «صدا» را نیز بر عهده دارد که پیش از این نیز سردبیری نشریه آسمان را برعهده داشت که به خاطر توهین به نص صریح قرآن توقیف شد.

قوچانی پیش از این به خاطر نشر اکاذیب و توهین به مقدسات در سال 79، به مدت 36 روز بازداشت بود؛ وی همچنین یکی از افراد فعال در فتنه 88 بود بود.

انتشار گسترده نشریات توسط افرادی مانند قوچانی و امثال وی در حالی که دولت یازدهم جلوی انتشار نشریات و سایت های منتقد دولت را گرفته است، یادآور فضای سالهای 77 و 78 است که در یک برهه زمانی،‌نشریات زنجیره‌ای زیادی روی کار آمدند.

در سال 77 و 78 طی یک سناریو از پیش تعیین شده، نشریات زنجیره‌ای پس از گرفتن مجوز انتشار، به شدت به تخریب و توهین می پرداختند و با ایجاد شبهه های گوناگون بسیاری از اصول دین را زیر سوال بردند که در نهایت منجر به اتفاقات سال 78 شد.

با توجه به سابقعه توهین آسمان به نص صریح قرآن به نظر می رسد باید منتظر ماند و دید که انتشار نشریات زنجیره ای با محوریت قوچانی، چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت و آیا باز هم خاطرات تلخ نشریات زنجیره ای اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟

منبع:

شبکه اطلاع رسانی راه دانا

  • پنجشنبه ۴ دی ۹۳
Designed By Erfan Powered by Bayan