سخنرانی قرائت نشده نماینده بسیج دانشجویی

پس از اعلام انصراف نماینده بسیج دانشجویی از بیان نقطه نظرات این تشکل دانشجویی در حضور رئیس‌جمهور و اعلام این‌که این نقطه نظرات در زمان دیگری ایراد خواهد شد، متن کامل این سخنان قرائت نشده در سایت بسیج دانشجویی منتشر شد.....که در ادامه مطلب نیز موجود است./

به نقل از ایسنا، در بخش‌هایی از متن این سخنرانی که قرار بود توسط امیری‌آبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران قرائت شود،


«عرض سلام و خیرمقدم خدمت ریاست محترم جمهوری، وزرای گرامی، مسئولین ارجمند و سلام و درود بی منتها به ساحت مقدس دانشجویان ایران اسلامی!

آقای دکتر روحانی!

جنابتان در روزی پای به زمین مقدس دانشگاه نهاده‌اید که یادآور استکبارستیزی دانشجویانی است که در راه مقابله با طغیان فتنه آمریکایی در خون خود به هم پیچیدند و صدای انزارشان از اعتماد به مستکبرین از ورای تاریخ در گوشمان طنین افکن است...

ما نیز با قلمی از عبرت های تاریخ غیرمعتمد مستکبرین بر لوح باورمان نگاشته و اظهار می‌داریم آنانی که خون لاله‌های ایران‌زمین از دندان‌های طمع و جنایت‌شان هنوز جاری است هیچ‌گاه از در تکریم و منطق با چون مایی درنخواهند آمد و بسان زنانی آبستن هر لحظه ویاری دارند و زاده‌اشان جزء خباثت و شرارت نبوده و نیست.

جناب رئیس جمهور!

ما دانشجویان بسیجی در راه وظایف‌مان با توشه‌هایی از بصیرت و صداقت گام می‌گذاریم و برخوردمان با دولت و دولتیان نه رنگ مقابله دارد و نه ننگ تسامح، ما با دولت‌مان تعامل داریم آن هم تعاملی انقلابی.

قوت دولت‌مان را صادقانه می‌گوییم و ضعفش را منصفانه اظهار می‌کنیم. هر چند در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی‌مان از هیچ تعاونی فروگذاری نخواهیم کرد البته مطالباتی داریم که صرفاً محدود به میدان سیاست نبوده و افق‌های تخصصی‌تری چون سلامت، اقتصاد، کشاورزی و ... را نیز دیده است.

جناب دکتر روحانی!

ما تفکر دانشجویی را فارغ از سیاست نمی‌دانیم. هر چند با سیاست‌زدگی فضای دانشگاه که زمینه را برای فرصت‌طلبی جریان‌های مختلف فراهم می‌آورد، مخالفیم. از این رو فضای امنیتی دانشگاه‌ها برای‌مان قابل برتافتن نیست.

به اطلاع‌تان برسانیم که علی‌رغم حضور شما در دانشگاه به مناسبت روز دانشجو، به برخی از اتحادیه‌های دانشجویی مجالی برای سخن داده نشد و همچنین نشست‌های متعددی که در دانشگاه‌های مختلف به همین مناسبت از سوی تشکل‌های مختلف برنامه‌ریزی شده بود لغو گردیده که البته این تازگی ندارد.

رئیس‌جمهور محترم!

ما راه برون رفت از سختی‌ها و ناملایمات را اتکاء به قوت داخلی و همچنین اقتصاد مقاومتی می‌دانیم نه این‌که چشمان‌مان را در انتظار سراب بیگانگان به سخره، بی‌بهرگی بنشانیم.

جناب دکتر روحانی!

و از آن جایی که بنده به عنوان دانشجویی پزشکی جزئی از نظام سلامت هستم از زحمات دولتمردان در اجرای طرح تحول نظام سلامت که موجب انتفاع توده مردم شده است، تقدیرکرده و پیرو بیانیه اخیر بسیج دانشجویی مبنی بر دغدغه‌های خود در خصوص این طرح، آمادگی خود را جهت برگزاری نشست‌های تخصصی در دانشگاه‌ها با حضور مسئولین محترم وزارت بهداشت اعلام می‌داریم.

در پایان نیز ضمن آرزوی توفیق شما در راستای پیشبرد ایران اسلامی، یادبودی از تصویر شهید نبرد با آمریکایی‌ها نادر مهدوی را قصد تقدیم داشتیم که با صلاحدید مسئولین مربوطه این امر محقق نشد. ان‌شاءالله در فرصتی مناسب تقدیم حضورتان می‌شود.

  • دوشنبه ۱۷ آذر ۹۳
Designed By Erfan Powered by Bayan