دکتر سعید جلیلی: حفظ رژیم تحریم‌ها نشانه تداوم دشمنی آمریکا با ملت ایران است/اقدام آمریکا پاسخ متناسبی را می‌طلبد

افسران - روایت دکتر جلیلی از مخالفت دشمنان با ایران هسته‌ا‌ی شهدای هسته‌ای بدون مطالبه در این راه گام گذاشتند

دکتر سعید جلیلی جهت حضور در نشست اخلاقی - بصیرتی فرماندهان و سرگروهان حلقه‌های صالحین این شهر که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، ظهر امروز (سه شنبه) وارد این شهرستان شد.

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی در بدو ورود به بابل مورد استقبال فرمانده سپاه این شهرستان و جمعی از مسئولان قرار گرفت و سپس، جهت دیدار با حجت الاسلام روحانی، امام جمعه بابل، به حوزه علمیه صدر رفت و پیرامون مسایل سیاسی روز کشور و عرصه بین المللی، دقایقی را با وی به گفت و گو پرداخت.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر کوتاه خود، عازم...

دانشگاه علوم پزشکی بابل شد و در ابتدا، ضمن حضور بر مزار دو شهید گمنام مدفون در این دانشگاه، با قرائت فاتحه ای به مقام شهدا ادای احترام کرد.

دکتر جلیلی سپس جهت سخنرانی در نشست اخلاقی - بصیرتی فرماندهان و سرگروهان حلقه های صالحین شهرستان بابل وارد محل برگزاری آن شد؛ نشستی که حاضرین در آن را اساتید دانشگاه، روحانیون فعال در طرح صالحین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل تشکیل می دادند.

سعید جلیلی اظهار کرد: بسیج نهاد مقدسی است که مبدا آن امام خمینی(ره) بود و تعبیر شجره طیبه را نیز ایشان به کار بردند.

وی افزود: باید دید که بسیج چگونه می‌تواند شجره طیبه‌ای باشد که میوه‌های آن هر لحظه و هر زمان موجب برکاتی برای انقلاب اسلامی باشد؛ اگر بخواهیم نگاهی روشن به بسیج داشته باشیم، باید دید که بسیج در چه شرایطی رشد کرده است.

دکتر جلیلی با بیان اینکه ایران همیشه مورد توجه کشورهای دیگر قرار داشته و دارد و فعالیت آن زیر ذره‌بین است، تصریح کرد: چرایی توجه ابر قدرت‌ها به ایران مساله‌ای است که بسیجیان و مردم باید به آن توجه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان با زر و زور نتوانستند در مقابله با شجره طیبه به نتیجه ای برسند و اینک به ابزار تزویر متوسل شده اند و می خواهند با استفاده از این ابزار و به کارگیری اسلام جعلی و نامشروع، آن را جایگزین اسلام ناب محمدی(ص) کنند.

وی ادامه داد: این جریان تکفیری که از حمایت استکبار و آمریکا برخوردار هستند، می خواهند در برابر اسلام ناب بایستند اما هرگز نخواهند توانست به اهدافشان نزدیک شوند.

سعید جلیلی با ذکر این نکته که جریان مقاومت پس از 36 سال، پیشرفت کرد و اینک تکثیر شده است، اظهار داشت: گواه این تکثیر، آزادسازی جنوب لبنان در ادامه آزادسازی خرمشهر در دفاع مقدس ما بود و امروز این حرکت بزرگ به عنوان یک الگوی جهانی در حال شکل گیری و توسعه است.

نماینده امام خامنه ای افزود: دشمن این مساله را فهمیده و می خواهد با استفاده از جریان های تکفیری، مانع تکثیر اسلام ناب و برقراری تمدن بزرگ اسلامی شود.

دکتر جلیلی سپس به ویژگی های شجره طیبه پرداخت و گفت: این شجره طیبه متشکل از توده های مردم و بسیجیان است و دشمنان هرچقدر که تلاش کنند اما نمی توانند در مقابل آن کاری از پیش ببرند و در نهایت، پیروزی از آن ملت ها خواهد بود.

نماینده امام خامنه ای در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها همه امکانات خود را علیه کشور ما به‌کار می‌گیرند تا بر مناسبات ما تاثیر بگذارند، افزود: قدرت‌های برتر حق برخورداری از سلاح‌های هسته‌ای را دارند اما کشورهای دیگر ندارند و این مساله مبنای مناسبات ابرقدرت‌ها در دنیا است.

جلیلی با اشاره به اینکه ما در واقعیت‌های دنیا با زور مواجه نیستیم، گفت: در واقعیت دنیا، ما با زور به اضافه تزویر مواجه هستیم و باید به دنبال واقع بینی در سیاست خارجی باشیم نه واقعیتی که آنها نشان می‌دهند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به مذاکرات جاری هسته ای و تمدید توافق ضعیف ژنو، اظهار داشت: حفظ رژیم تحریم‌ها نشانه تداوم دشمنی با ملت ایران است و پاسخ متناسب خود را می طلبد.

دکتر جلیلی در ادامه افزود: آمریکا نمی تواند اهرم دشمنی علیه ملت ایران را به کار بگیرد و همزمان ادعای دوستی بکند.

دکتر سعید جلیلی پس از سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، این شهرستان را به مقصد تهران ترک کرد.
  • سه شنبه ۴ آذر ۹۳
Designed By Erfan Powered by Bayan